Hej bonjour hola hi hallo

Jag vet att jag uppdaterat dåligt på senaste men mu när det gått ett tag så tar jag inte kort på varenda ost jag äter eller varenda fest jag går på. Nu
På senaste har allt varit relativt lugnt , fransk vinter innebär regn så folk är inte överdrivet motiverade att hitta på saker. Spenderar min tid med att tänka ut alla resemål jag vill göra den återstående tiden, jag vill se hela landet!
Kommer närmare folk jag redan känner och börjar fatta vilka som verkligen tycker om än och inte. Det sjula mär man är utbytesstudent är att man inte tänker på att alla andra lever ett "riktigt" liv med hårt plugg , jobb och saker som för mig ett år sedan var min vardag men nu känns totalt bisarra. Vadå inget fel på att titta på en film en vardag? Inget fel på resa till paris sådär över helgen? Helt normalt att ta en fika med folk från fem olika nationaliteter och tänka på 4 olika språk. (mina drömmar är ännu konstigare) jag hittade en "att göra "-lista från i våras (mitt livs strrssigaste tid någonsin) och jah förstår ärligt talat inte hur jag lyckades leva. Jag lever ett sådant lungt liv här, jag gör mitt bästa i allt , men jag har lixom inte "kraven" och prestationsångesten. Samtidigt vet jag att livet inte hade varit så om jag varit född här. Det är endast för jag tagit "ett pausår" som jag chillar så här. Kommer bli konstigt att komma tillbaka. På onsdag åker jag till paris igen med
Lorraine och sedan åker vi till reims i champagne för att fira jul med min värdfamiljs släkt.
Jag skall tydligen få fira jul på äkta franskt vis.
Jag skall äta.



Kommentarer
Postat av: Emma

Och se till att äta MYCKET!

2011-12-21 @ 15:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0