le lycée

första dagen i skolan idag. Minst sagt intressant. Jag cyklade dit med min värdsyster Lorraine och mötte upp hennes kompisar utanför. Några hade jag träffat igår då vi var inne i Nantes och många var nya ansikten. De är väldigt trevliga här, men det är inte lätt  att fäölja med i samtalen på grund av franskan, och vissa är inte så öpnna för en helt ny människa.

I alla fall. Det var ett kaos eftersom alla elever stod och tittade på samma lista, där alla namn och alla klasser står. På så sätt skulle man kunna se vart man skulle gå. Lorraine hjälpte mig att hitta mitt klassrum och sedan gick hon till sitt. Tacka gud för att jag har en värdsyster som hjälper mig så mycket. Okej jag skall vara helt ärlig. Folk ur klassen stod utanför rummet och tittade lite på nykomlingen (mig). De flesta såg rätt nördiga ut, men ärligt talat är min skola väldigt mixad. Det finns långa, korta, tjocka, smala, snygga , fula osv. men jag går i naturklassen och tjaa, många såg ut att helst plugga matte hemma. Jag började snacka med några tjejer som i alla fall var ganska snälla, men kanske inte min typ av människor även om jag är öppen för allt. Sedan snackade jag med en kille som hetter Remi (vet inte hur det stavas) som var jättesnäll och frågade massa om sverige och så. Det fanns två andra tjejer som däremot tittade lite mer bitchigt på mig så min klass verkar vara två extremer. Jag satte mig brevid två andra grabbar som också var jättesnälla och hjälpte mig massor med att fatta schemat och så. Mitt schema är mer chill än vad jag trodde jag kommer inte sluta på så hemska tider. Till och med läraren var snäll och gav mig en karta över skolan ( som är ENORM) . På rasten snackade jag mycket med en tjej som var rätt random emellan dessa två "tjejgrupper" hon var tydligen från paris men hade flyttat hit för ett år sen. Hon fattade hur det kändes att vara ny osv. Sedan hade jag matte i 2 timmar där jag inte fattade så mycket, men för att vara MATTE och på FRANSKA och gå NATUR så hängde jag ändå med helt okej. Vid lunch slutade jag egentligen men ville äta i skolan så jag åt med några killar i klassen haha. Efter detta slutade jag. När jag kom hem var min värdsyster här med sina tjejkompisar, som jag börjar tycka mer och mer om.

Nu skall jag snart dra med min värdbror till musikkonservatoriet i Nantes för att repetera ett stycke jag skall spela upp imorgon med en pianist. Hoppas det går bra.

à bientôt


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEEEI!

Nu sitter vi på Röda Torget och saknar dig massor! <3 Tänker på dig!

puss

Emma och Lisa

2011-09-07 @ 12:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0