le weekend

Coucou! Jag har haft en FULLSPÄCKAD helg, och här kommer ett långt inlägg med massa bilder!

Voila some photos from this weekend, I've done quite a lot of stuff!


Alors, Lördagen började med att gå på Hugos konsert med hans orkester på Chateau de Nantes. Det är fantastiskt att bo i en stad med ett stort slott mitt i allt.




Moi et min värdpappa Philippe


Moi et min värdmamma Véronique (hon är lika kort som jag!!)


Efter detta bar det av med Lucilla (världens goaste italienska utbytesstudent som går på min skola, men stannar bara en måndad en france...!!) till musée de beaux arts i nantes



Vi kände oss otroligt kulturella och smarta när vi beundrade konsten.

Monet




Haha


Efter detta promenerade vi i Nantes.. Lucilla et le chateau


moi et le chateau


och spanade in godsakerna.....


Jag kan seriöst inte sluta tänka på mat. Jag vill smaka på allt.


På kvällen bar det av på "soirée" med folk från skolan..



Vi tog "le navy-bus" (en båt) till ett jättevackert fiskarkvarter där vi skulle på en spelning med något band de känner.




lucilla


Quantin

le concert






Célian et quantin





Söndag så var det picknick med värdfamiljen. Landskapet nära där jag bor är så otroligt vackert.


la famille Roger


Hugo et Lorraine.. haha de blir säkert sura att jag lägger upp denna bilden, men jag tycker den är rolig.



Phillipe et Véronique





Merci à tous pour un weekend génial.


Bisous


Kommentarer
Postat av: Marie

jag bor nära nantes, i le poiré sur vie! typ mindre än en timme med bil :)

2011-09-27 @ 09:17:09
URL: http://mariesfrankrike.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är mysigt här. Men under vardagarna så bor jag på internatet i La Roche sur Yon.

Har shoppat i Nantes förra helgen och hälsade på min värdfamiljs kusin. Blir nog fler turer dit under året :)

2011-10-01 @ 12:21:20
URL: http://mariesfrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0