Helg + Presentation of Nantes

Jag har haft en jättebra helg! I fredags var jag med Lorraine på en "Soirée" med massa folk från skolan. Det var kul att träffa massa folk utanför min klass. Haha det finns en sjuk nöjespark mitt i stan som man helst inte ska säga högt att man går till. Haha "La foire de Nantes" heter det. Vi bestämde oss trots allt att gå in i spökhuset och jag kom ut skrikandes. Efter det träffade vi fler folk. Träffade bla en utbytesstudent från italien som var sjukt nice, synd att hon bara stannar en månad. Men nu vet jag att jag inte är den enda utbytisen på skolan. En kille ville gifta sig med mig (på spanska haha) men han kom desväree på att han hade flickvän (ALLA här är i ett förhållande. Herregud, för en tjej är det STATUS att ha en snygg pojkvän.) Alla ba: Vaa? Har du ingen pojkvän i sverige????

I Lördags var jag med min värdbror Hugo och hans kompisar. Hans kompis bor i en lägenhet precis brevid slottet i Nantes. Hon hade precis köpt en vääldigt fin gitarr. Som är SVENSK. Efter ett tag så hade jag hamnat på en australiensisk bar (något för dig aurora) med typ 5 killar. Efter ett tag gick vi och träffade mer folk och sedan åkte vi hem. Haha vi hade blivit utelåsta så hugo klättrade upp på taket och väckte min värdsyster genom fönstret som trodde det var någon läskig mördare haha. Herregud.
Här är lite bildar jag lyckats knäppa.


Hugo's friend had just bought this beautiful guitar. Guess what, it's swedish!!



Hahaha!


Nantes by night



Hugo



Okay, i live in a very beautiful cirty, so i thought i would put some pictures up so you can see where i live :)


Chateau de Nantes










My super awsome host-sis Lorraine





Yesterday i ate the best pain au chocolat i've had in my life. It was amazing.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0