Sverige

Jag har ingen hemlängtan. Men idag var jag på ikea och handlade pepparkakor och andra onödiga saker som tillhör svensk jul. Och sedan såg jag bilder på mina fina vänner i sverige och mamma smsa igår och frågade vad jag gjorde. Och jag kom på att jag saknar er. Jag saknar dig mamma, pappa, felicia, benjamin och gnocchi. Jag saknar er massor. Och jag saknar er mina kompisar.. matilda aurora amanda och gänget. Och jag kom på att trots vårt skitväder, inte speciellt goda mat (om man jämför med fransk cuisine), och IKEA så gillar jag sverige. Och jag gillar er. Jag känner mig fortfarande väldigt hemma här, och har haft de bästa tre månaderna i mitt liv men ja.. idag blev det nostalgi. Imorgon ska jag lyssna på svensk julmusik.

Jag tänker väldigt mycket på franska nu. Varannan mening i mitt huvud är på svenska och varannan på franska. Jättekonstig känsla.

Okej nu ska jag lägga av att vara jobbig.

Älskar er,

er fransyska

Kommentarer
Postat av: Emma

Désirée!

Vi saknar dig som tusan också - och du anar inte hur avundsjuk jag är på dig va!!!

2011-12-06 @ 21:50:32
Postat av: Amanda

Vännen<3

2011-12-14 @ 10:31:09
URL: http://iristasevski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0