Les vacances

Even if I couldn't go to Paris I've had a good time during my vacation in Nantes. I've slept hours eaten, gone out and lived a french halloween, which they don't celebrate so much. We were three to dress up. But i had fun anyway. some words in swedish about my two past months in france:

Nu har jag varit två månader i frankrike. Allt jag har upplevt, alla männsikor jag träffat, det känns helt sjukt att jag kan gå två månader hemma i sverige och att det inte händer speciellt mycket nytt. Jag har kommit till ett stadie där jag börjar vänja mig vid allt, och ibland kan jag sakna mamma, pappa och mina syskon. eller mina kompisar. Jag känner mycket folk i Nantes nu. Varenda gång jag är inne i stan händer det att jag träffar någon jag känner. Det är lite som i Göteborg, inte för stor , inte för litet men ma träffar alltid någon man känner. Det jag saknar är nära vänner. Har min fina värdsyster lorraine , som är som en syster, och även världens snällaste värdbror. Jag har massa bekanta, men ingen jag litar fullt på. Tackar också för utbytesvännerna jag har, de är guld värda. Det är svårt att veta vad folk tycker om en, men jag är snäll mot alla, pratar med alla och folk säger till mig att de är glada att ha fått träffa mig. De flesta jag träffat här är helt underbara, nu hoppas jag bara på att få lära känna dem bättre. Jag hoppas att jag vid slutet av året fått vänner för livet precis vännerna jag har i sverige. Språket har släppt. Tack och lov. Jag pratar relativt obehindrat nu och hänger med i de flesta samtal. Jag kan fortfarande inte prata hur som helst, mest eftersom folk pratar om andra jag inte känner eller saker som hände förra året som var såå roligt, men jag var ju inte där så jag kan ju inte säga något om det.

Nu kommer lite bilder från mitt lov!


Träffade selina (tyskland), valentina (schweiz) och Michelle (schweiz)´för en liten rendez-vous i Nantes


Nantes är så vackert


Vi såg detta..


blev hungriga och gick in


Och åt galettes ( Mat-crepes).....

Jag har redan upplevt mycket under mitt utbytesår.. jag har ätit så god mat, träffat så mycket folk och pratat så mycket franska..


...och varit på sjukaste 18-års festen



Och upplevt halloween à la francaise.. eh det var jag lorraine och Célian som var utklädda för att förklara hur seriöst fransmännen tar det




Les vampiresesses.. attention
Lorraine är by the way världens finaste underbaraste värdsyster




Haha Någon ( i mitten) hade med sig detta


Vissa hade ju varit såå påhittiga att de målat en mustasch..






Inne stan så träffar jag på paola också ( en amerikansk utbytesstudent på min skola) så det var ett bra avslut på halloween kvällen.

Jag har under hela min tid här inte ångrat en sekund att jag åkte. Trots att jag känner mig lite ensam ibland så har jag upplevt så mycket annorlunda saker, utvecklats så mycket och upptäckt saker om världen och mig själv. Jag har märkt att det absolut viktigaste när du är utbytesstudent är: Var öppen för ALLA, prata med ALLA, var ALLTID positiv och njut av varenda dag, för du har BARA ett¨år.

Bisous


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0