Bonne année 2012

Happy new year from france! I know im like a week late but i haven't had internet or time to blog. 2011 has definitely been the best year of my life and i ended it in a great way, at a party with some people from school and lots of new people i didn't know but got to know! I had soo much fun..



Mitt 2011:
2011 Var àret jag...
-Skriver pà fransk tagnentbord hoppas ni lyckas läsa ändà
-Bjöd pà mycket brunch och kom därför nära underbara tjejer som amanda, lisa, natalia, emma osv..
-Tog mig an en riktig utmaning och lyckades spela Rachmaninovs andra symfoni pà konserthuset med VÄGUS..kolla upp det om ni inte vet vad det är
-Tog mig en underbar weekend till London med mamma
-Hängde mycket med lillebror pà tvà àr och lillasyset pà 7 som jag saknar enormt mycket fast jag klagade pà att jag passade dem sà mycket..
-Debatterade med Europeiska Ungdomsparlamentet I Stockholm och fick vänner fràn hela europa och höll ett ganska misslyckat tal i sveriges riksdag (jag kom av mig? plus att alla spanjorer och italienare blev galna när jag föreslog att vi skulle höja pensionsàldern..)
-Klippte lugg som sedan växte ut
-Träffade mànga goa utbytesstudenter som bodde i göteborg
-Vann SM i Ung företagsamhet för sveriges bästa tjänsteföretag trots att inget egentligen fattade vad jag höll pà med
-Pluggade för mycket första halvan och vdigt lite andra halvan...
-Chillade i Köpenhamn och Stockholm under sommaren, och fick àterse Carolina som jag inte träffat pà 4 àr!
-Sjöng pà göteborgsoperan under samskolans avslutning med amanda och var en aning för taggad sà kom av mig lite där med.. men hade kul!
-àkte fem veckor till colombia och fick àterse min goa latinosläkt och àt enormt mycket friterad mat, men var à andra sidan träningsfreak sà antar att det jämnade ut sig..

-Tog ett stort första steg ut i världen (okej frankrike, jag vet att det inte är som australien eller japan , aurora och olivia men ändà)
-Lärde känna underbara utbytesstudenter fràn hela världen pà välkomstlâgret i paris..
-Fick en ny familj som  världens bästa värdfamilj!!!
-Kânner ändà att jag lärt mig uppskatta min familj därhemma mycket mer
-Lärde mig prata "bra" franska.. har fortfarande en brytning men har fàtt höra fràn mànga franska killar att det tydligen är attraktivt hahah
-Fick uppleva att komma helt ny till en skola där man inte kner nàgon (jag hade tur med min värdsyster) och försökte fà vänner pà stapplande franska...
-Vilket resulterade i en för varje dag mer flytande franska och underbara vänskaper jag fortfarande hoppas pà att komma närmare... (blir typ alltid bjuden överallt men blir fortfarande behandlad som en kille, typ aa vi tjejer äter middag först och sen kommer killarna.. jag kommer alltid när killarna kommer)
-Hittade den svenska utbytesstudenten sofia och fick en IKEA-kompis
-Fick känna pà hur de lär ut klassisk musik pà ett franskt musikkonservatorie och började öva ett väldigt mànga antal timmar mer..
-Vilket även resulterade till att jag fàtt nya vänner som förstàr att det  jobbigt n man skall spela nàgot med fem b-förtecken och sedan ÄNDRA tonart... vem hittar pà sànt lixom..
-Upplevde the french way att festa (typ samma sak som i sverige.. fast man klär inte upp sig pà franska fester.. detta beror naturligtvis pà umgänge som i sverige men kommer du uppklädd till en vanlig soirée är du bara konstig)
-Började känna mig hemma i paris.. det är väl inte sà stort ändà..
-Och blev kär i min nya hemstad Nantes.. som ocksà är en STUDENTstad

Okej nu orkar jag inte skriva mer men massa bra saker hände 2011 och jag hoppas 2012 blir minst lika bra!!!


image description

image description

image description
Thought i should tell you about Jeanne.. Jeanne is a wonderful person who plays viola in my orchestra and has presented so many people for me.. and always makes me laugh.. I always have so much fun with her..and the best thing is that she knows like all my friends from school so we often party together too ! Love you jeanne





Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej!

Mitt namn är Fanny Markstedt. Jag är för nuvarande utbytesstudent i NZ. Jag skriver som projektarbete en bok om livet som utbytesstudent. Boken kommer att ha ett inslag som heter ”studenter berättar” där studenter i olika länder svarar på ett par frågor och eventuellt finns med på en bild. Jag undrar om du kunde tänka dig att ställa upp och svara på ett par frågor? Kan du tänka dig detta, skicka ett mejl till [email protected] så återkommer jag framöver.

Skulle du kunna ställa upp skulle det vara till stor hjälp för mitt projekt!

Med vänliga hälsningar Fanny

2012-01-10 @ 03:53:18
URL: http://fannynz.blogspot.com
Postat av: Helle Kiilerich

Dear Desiree,

My name is Helle Kiilerich and I work for the language portal bab.la.

Every year we organize the “Top 100 International Exchange and Experience Blogs” competition (also known as IX12). We are looking for the top 100 blogs about life abroad because we really enjoy bringing the exchange blogger community together. Last year we had 220 participants and close to 5.000 votes. You can see the last year results here:

http://en.bab.la/news/top-100-international-exchange-experience-blogs-2011

Your blog has been nominated and will enter the competition unless you tell us not to. The nomination period goes from January 16th to January 29th, 11:59 p.m. CET (German Time). Feel free to tell other bloggers about the competition or nominate another blog yourself. Voting starts on January 31st and goes till February 12th, 11:59 p.m. CET (German Time). Results will be published February 14th. The winners will be decided based on user votes.

If you don’t want to be included in the nomination list, please let us know by sending an email to [email protected] and we won´t contact you again. You can also contact us if you have any further questions about the competition.



Kind regards,

Helle Kiilerich

On behalf of bab.la and the Lexiophiles language blog

2012-01-16 @ 18:01:41
Postat av: Virgínia Rodrigues

Hello Desiree!



Just a quick reminder about the “Top 100 International Exchange and Experience Blogs 2012” (IX12): The nomination phase ends this Sunday (January 29) at 11:59 p.m. German time. In case you want to nominate a fellow blogger/friend - just send me an email with the URL and I'll take care of the rest.



The voting phase will start on January 31 and go until February 12. I will send you an email with all relevant information that day so you can spread it amongst your friends and promote your blog!



If you have any further questions about the competition you can contact me by e-mail.



Best,



Virgínia

on behalf of bab.la and the Lexiophiles language blog

2012-01-26 @ 11:28:39
URL: http://lexiophiles.com
Postat av: Lisa

Jag är så glad över att du var snäll nog att bjuda mig, en liten etta som nyss dykt upp på sam, till din brunch. Sen visade det sig att vi hade en hel del gemensamt! Jag saknar dig jätte mycket, men jag förstår att du har det fantastiskt! Puss och kram!

2012-02-26 @ 20:53:25
URL: http://snobbsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0