T-ECO 3

My classphoto arrived! (Even though it was taken in october ) Voila my class: Terminale ES3
Haha en rolig , lite flummig, halvt stökig, trevlig och ibland seriös klass. Även om alla har sin "grupp" kan man lätt prata med alla och vid lunchen äter vi oftast blandade vilket är väldigt trevligt. Pratar naturligtvis mer med vissa än med andra men så är det väl alltid och överallt. I alla fall terminale eco 3 på lycée les bourdonnières, jag kommer komma ihåg er länge. Man skrattar väldigt mycket med er.






Annars hur jag har det: Jag har det BRAA. Våren är här och jag njuter av mina eftermiddagar då jag kan sätta mig i slottsparken och njuta av solskenet, njuter av att allt går lite mer av sig självt, om man jämför med allt kämpande det var i början. Inget kräver lika mycket ansträngning längre, till och med min altfiol-lärare har blivit snäll (eller så är det jag som blivit bättre) jag vet inte. Jag har tagit tag i franskan riktigt ordentligt nu, och läser artiklar, komplicerade texter om komplicerade ämnen, jag har en stor ordlista med massa formella och sofistikerade ord jag lär mig. Jag är uppe i en 120 st just nu. Skall försöka komma ihåg alla när ja väl är hemmai sverige också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0